۱۲ آذر ۱۳۹۷

خصوصیات یک بروشور جذاب و پر بازده

در بروشورها مجموعه اطلاعاتی درج می‌‌شود که برای مصرف کننده و انتخاب محصول توسط وی مفید است.
اطلاعات جزئی و خاص مانند خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… به مصرف کننده می‌دهد.

برای تهیه یک بروشور موفق چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

• بروشورها معمولا در اندازه‌های مختلف و با سلیقه شما چاپ می‌گردند. تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بیشماری توزیع گردد. گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می‌شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن‌ها برای مصرف کننده ساده‌تر باشد.
• استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با کیفیت بالا، از ویژگی‌های طراحی بروشورها می‌باشد. این عکس‌ها می‌تواند، عکس‌های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت، مشخص گردد.
• هرچه عکس های یک بروشور بیشتر باشد ، موفقیت دیداری بروشور در جلب مخاطب ، افزایش می‌یابد.
• تا آنجا که امکان دارد از عکس‌ها، تصاویر و ترکیب فرم‌هایی که سابق بر این در دیگر آثار منتشر شده، وجود داشته است، استفاده نکنید.
• پیام نمادین توسط فرم، رنگ یا احتمالا تصاویر ، باید سریع و در کوتاه ترین زمان منتقل گردد.
• تا آنجا که امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کار شما کیفیت بهتر خواهد یافت.
• ارزیابی سفارش دهنده کاتالوگ یا بروشور یکی دیگر از نکاتی است که قبل شروع طراحی باید به آن بپردازید. معمولا ارزیابی سیستم سازمانی شرکت سفارش دهنده و پرس و جو در مورد مشتری های آن که قرار است کاتالوگ یا بروشور به دست آنها برسد، شما را در چگونگی استفاده از المان ها و رنگ ها در طراحی بروشور و کاتالوگ آنها یاری می رساند و در مجموع شما را با سلیقه سفارش دهنده آشنا می سازد.
• هر چه احترام به مخاطب بروشور بیشتر باشد، او را در گرفتن خدمات از صاحب کاتالوگ و بروشور ، ترغیب تر می کند. زیرا این احساس که با گروهی مشتری مدار طرف خواهد بود، سبب ایجاد میل و کشش ، برای برقراری تماس برای گرفتن خدمات یا کالا می نماید.
• بعد از انجام کار طراحی و یا درحین انجام کار، قسمت هایی را برای اعمال تغییرات احتمالی در تصویب نهایی توسط سفارش دهنده در نظر بگیرید. همیشه شنیدن این مطلب که “کار تمام شده اما اگر نظری برای انجام تغییرات نهایی در کار دارید، می توانید اعمال کنید” برای سفارش دهنده خوشحال کننده است، زیرا ضمن ایجاد اعتماد از کار شما در او، باعث ایجاد تمایل برای انجام کارهای بعدی با شما می گردد. در ضمن شنیدن نظرات بیشتر ، باعث ایجاد خلاقیت و ایده های جدیدتر می گردد و هرگز هراسی از شنیدن نظرات سفارش دهنده برای ایجاد تغییرات در کار نداشته باشید. اگر خواسته او، غیر حرفه ای بود و به کار شما لطمه می زد، می توانید با توضیح دلایل خود، او را متقاعد کنید و اگر دلایلتان منطقی باشد، حتما او با شما موافق خواهد شد.

صفحه آرایی کتابهای کودکان... روندهای طراحی کاتالوگ و برو... نکات خواندنی در مورد کاتالو... روش هایی برای طراحی یک بروش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =