امروزه تبلیغات اساس یک تجارت موفق است. هر اندازه محصول یا خدمات با ارزشی داشته باشيد، مادامی که آن را به ديگران معرفی نکنيد، هیچ نتیجه ای بدست نخواهید آورد. طراحی کاتالوگ و بروشور در تبلیغات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از این جهت که باید مجموعه از محصولات و خدمات شما را به خوبی و با طرحی خاص به مشتربان معرفی کند . کاتالوگ و بروشور به عنوان ابزاری گویا که به راحتی قابل حمل و قابل دسترسی می باشد می تواند رابط حرفه ای میان شما و مشتریانتان باشد . طراحی کاتالوگ حرفه ای با طرحی زیبا به راحتی می تواند محصولات شما را به تصویر بکشد و خیلی آسان تر از توضیحات نظر افراد را بخود جلب کرده و آن ها را توصیف کند .

 

بروشور و کاتالوگ معرف موسسه و یا شرکت شما هستند . بروشور و کاتالوگ معرف اهداف ، دیدگاه ها و ارزش های شما می باشد. از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات استفاده می شود. در واقع بروشور نوعی رسانه تجاری چاپی است كه شامل شرح اطلاعات، كاربرد كالاها و اطلاعات مفید دیگر می باشد.

در طراحی بروشور باید به این نکته توجه داشته باشید که این برگ، قرار است به دست کسی که میخواهد این محصول را مصرف نماید، برسد. طراحی و چاپ بروشور کم هزینه تر از طراحی و چاپ کاتالوگ است و در کاغذهایی با گرم پایین و در تیراژ بالا چاپ میشوند.

 

تفاوت بروشور و کاتالوگ

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد این تصور را داشته باشید که بروشور و کاتالوگ مشابه هستند در صورتی که چنین نیست .

  • بروشورها با ارائه اطلاعات جزئی محصول برای مصرف کننده تولید می شود در صورتی که کاتالوگ ها برای توزیع کنندگان محصولات طراحی می شوند.
  • هدف طراحی بروشورها توصیف محصول برای آخرین فرد یعنی مصرف کننده می باشد
  • طراحی و چاپ بروشور کم هزینه تر از طراحی و چاپ کاتالوگ است. اساسا در کاغذهایی با گرم پایین منتشر میگردد و در تیراژ بالا چاپ میشوند.
  • طراحی بروشور می تواند در اندازه و سایز های مختلف انجام و چاپ شود . برای طراحی و چاپ بروشورها اندازه استانداردی وجود ندارد . بروشور میتواند لت دار یا منگنه ای باشد.