امروزه تبلیغات اساس یک تجارت موفق است. هر اندازه محصول یا خدمات با ارزشی داشته باشيد، مادامی که آن را به ديگران معرفی نکنيد، هیچ نتیجه ای بدست نخواهید آورد.
کاتالوگ ها و بروشورها کتابچه هایی هستند که از آنها برای معرفی اهداف، دیدگاه ها، ارزش ها، کالا ها، خدمات، امکانات و غیره مورد استفاده قرار می گیرند، از این جهت طراحی کاتالوگ و بروشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کاتالوگ و بروشور به عنوان ابزاری گویا که به راحتی قابل حمل و قابل دسترسی می باشد می تواند رابط حرفه ای میان شما و مشتریانتان باشد .

از کاتالوگ برای معرفی کلیات کالا، خدمات و امکانات استفاده می شود و بیشتر جنبه بازاریابی و  جذب مشتری دارد. در حالی که از بروشور برای راهنمایی و ارائه جزئیات کالا، خدمات و … به مخاطبان و مشتریان بهره گرفته می شود، در واقع بروشور نوعی رسانه تجاری چاپی است كه شامل شرح اطلاعات، كاربرد كالاها و اطلاعات مفید دیگر می باشد. بطور مثال یک شرکت خدماتی برای معرفی کلی خدمات خود با در نظر گرفتن جنبه جذب و تاثیرگذاری بر روی مخاطب، اقدام به طراحی و تولید کاتالوگ می کند و برای راهنمایی و ارائه جزئیات کامل و دقیق خدمات خود به مشتریان و مخاطبان از بروشور استفاده می کند.

خدمات طراحی کاتالوگ و بروشور نشرآنلاین به دلیل نوع تخصص و فعالیت مجموعه شامل طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ ها و بروشورهای کتابچه ای می شود.

نکات ظاهری کاتالوگ و بروشور
قطع و ابعاد کاتالوگ و بروشورها بطور مرسوم، معمولا رحلی (A4)، وزیری (B5)، رقعی (A5) و در برخی موارد بصورت سلطانی طراحی و چاپ می شود. موارد ذکر شده جزوه ابعادی هستند که به دلیل استاندارد بودن ابعاد و پرتی کم کاغذ در چاپ، طراحی در این ابعاد بیشتر صورت می گیرد، البته در مواردی برای متمایز بودن کار، کاتالوگ ها و بروشورها را در ابعاد خارج از عرف طراحی و چاپ می کنند.

ضخامت و گرماژ کاغذهای استفاده شده برای کاتالوگ ها و بروشورها با توجه به ساختار هریک متفاوت می باشد، که بیشتر با توجه به نوع محتوا و اطلاعات و نوع مخاطبان کاتالوگ یا بروشور انتخاب می شود. از لحاظ دیگر انتخاب کاغذ با توجه تعداد صفحات صورت می گیرد، معمولا برای کاتالوگ ها و بروشورهایی که تعداد صفحات کم و محدودی دارند از کاغذ های با گرماژ بالا استفاده می شود، حتی در مواردی اگر تعداد صفحات کمتر از ۸ صفحه باشد برای صفحات داخلی کاغذی با گرماژ برابر با جلد در نظر گرفته می شود و در مقابل هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد از کاغذهایی با گرماژهای پایین تر استفاده می شود.
بطور معمول از کاغذ گلاسه برای چاپ کاتالوگ و بروشور استفاده می شود؛ کاغذ گلاسه به دلیل داشتن سطحی صاف و هموار، مقاوت بالاتر و جذب جوهر یکنواخت نسبت به جنس های دیگر موارد استفاده بیشتری در چاپ دارد. بهتر است برای کاتالوگ و بروشورهایی با طرح و تصایر زیاد و متن کم از کاغذ گلاسه براق استفاده شود، علت این موضوع رفلکس نور در سطح کاغذ گلاسه است که باعث جذابیت بیشتر تصاویر می شود.

صحافی کاتالوگ و بروشور های کتابچه ای به دو صورت صحافی چسب گرم و مفتول(منگنه ساده و لوپ) انجام می شود. مفتول بیشتر برای کاتالوگ ها و بروشورهایی که تعداد صفحاتی حدود ۵۰ صفحه یا کمتر دارد استفاده می شود، برای تعداد صفحات بیشتر چسب گرم استفاده می شود. بهتر است برای دوام بیشتر کاتالوگ ها و بروشورهای بیشتر از ۱۰۰ صفحه از دوخت در کنار چسب گرم بهره گرفته شود.

برای تولید کاتالوگ و بروشوری متمایز می توان از روشهای مختلف چاپی مانند کاغذهای فانتزی، طلاکوب و نقره کوب، انواع یووی های موضعی، چاپ های رنگ طلایی یا نقره ای، ابعاد و برش های خاص و … استفاده کرد، انتخاب و پیشنهاد هر یک از این موارد قبل از شروع اجرای پروژه توسط طراحی طرح ریزی و آماده می شود.

ما در نشرآنلاین با تجربه و تخصص کافی در این زمینه، خدمات و پیشنهادهای مناسبی را برای بهبود کیفی تولیداتان داریم.

تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور