۲۱ آبان ۱۳۹۶

بسیاری از افراد از نوشتن رزومه متنفر هستند. نوشتن یک رزومه به دلیل توجه به فرم و محتوای آن ممکن است کسل‌کننده باشد و از آن بدتر فرستادن رزومه و دریافت نکردن هیچ پاسخی، باعث می‌شود به نوع نوشتن رزومه شک کنید.
نوشتن رزومه در چند دهه‌ی اخیر تغییرات زیادی کرده است. استخدام کنندگان علاوه بر وقت کم، انتظارات زیادی دارند. آن‌ها رزومه‌ای می‌خواهند که به سرعت آن را بخوانند و بیش‌ترین اطلاعات را از شما کسب کنند.

۱-  از «من» گفتن در بیان اهداف بپرهیزید
استخدام کنندگان به اهداف شغلی شما اهمیتی نمی‌دهند. آن‌های فقط شغلی دارند که باید پر شد و شما تنها یکی از گزینه‌های آن‌ها هستید. هنگامی که اولین چیزی که استخدام کننده در رزومه‌ی شما می‌بینید درخواست چیزی از آن‌ها است، رزومه را کنار می‌گذارند. در عوض از توانایی‌های خود برای انجام شغل موردنظر بگویید.
۲-  از کلمات نامناسب استفاده نکنید
هنگامی که از کلماتی مانند «خلاق»، «مبتکر» و «استثنایی» استفاده می‌کنید نظرات خودتان را به اشتراک می‌گذارید. از نظر استخدام کننده کار او تشخیص این موارد است. هنگامی این کلمات را درباره‌ی خود می‌گوید از خودراضی به نظر می‌رسید.
۳- اضافه کردن عکس
در حالی گذاشتن عکس در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک طبیعی است در رزومه قابل قبول نیست. اجازه دهید توانایی‌هایتان درباره‌ی شما حرف بزنند نه ظاهرتان.
۴- خیلی شخصی بودن
استخدام کنندگان علاقه‌ای ندارند درباره‌ی برنامه‌های تفریحی و فوق‌العاده‌ی شما چیزی بدانند. استخدام کنندگان تقریبا ۶ ثانیه صرف خواندن رزومه‌ی شما می‌کنند پس مطمئن شوید نکات و اطلاعات ضروری و مرتبط به تجارب حرفه‌ایتان را نوشته‌اید.
۵- استفاده از منابع
گواهی‌نامه برای جلد کتاب‌ها است نه رزومه. زیرا استخدام کننده نمی‌توانند به صحت آن‌ها پی ببرد و به علاوه به کار بردن آن‌ها فضای مفید رزومه را اشغال می‌کند.

۵ اشتباه رایج در ارائه رزومه
۹٫۳ (۹۲٫۵%) ۸ votes

پروپزال چیست؟ روزنامه نگاری یا خبرنگارروزنامه نگاری فیلمنامه نویسیچگونه فیلمنامه بنویسیم؟... نحوه نگارش نمایشنامهنحوه نگارش نمایشنامه...